15 november, 2017

Het HDI heeft op 15 november een ‘Gouden Randje’ ontvangen uit handen van Stichting Kwaliteit in Basis GGZ (KiBG). Het Gouden Randje is een erkenning voor onze inspanningen om ervaringen van cliënten te verzamelen en te gebruiken om de kwaliteit van de zorg te verbeteren.

Het Gouden Randje

Stichting KiBG wil koplopers binnen het Keurmerk Basis GGZ belonen. Daarom zijn er zestien Gouden Randjes uitgereikt aan de Keurmerkdragers die veel energie steken in het meten van cliëntervaringen, en deze benutten om het zorgproces te verbeteren. Ook worden de winnaars van het Gouden Randje bovengemiddeld positief beoordeeld. We zijn ontzettend trots dat ook het HDI een Gouden Randje heeft mogen ontvangen. “Dit is een motivatie om onze cliënt voorop te blijven stellen en hun ervaringen en behoeften als uitgangspunt voor onze zorg te gebruiken”, aldus directeur Hanneke Haanraadts.

Waardering van cliënten

Voor het toekennen van het Gouden Randje is gekeken naar de cliëntenwaarderingen en aanbevelingen op de onafhankelijke website Zorgkaart Nederland. Op deze website geven cliënten van het HDI anoniem hun mening over de zorg die ze hebben ontvangen. Gemiddeld ontvangen we van onze cliënten een 9 als cijfer. Daarnaast heeft Stichting KiBG gekeken naar de resultaten van onze zelfevaluatie 2017, de openbare (CQ) gegevens op Zorginzicht (Zorginstituut Nederland) en de website van de zorgaanbieder zelf.